4 Ekim 2010 Pazartesi

İLK ADIM

Bir ilk daha: 2 gün önce ayakta ellerini bırakarak 1-2 adım attın tek başına. Artık yürümek istediğin o kadar belli ki. Dışarı çıktığımızda arabana oturtamıyoruz seni. Dün alışveriş merkezinde abartıp yürüyen merdivene çıkmak istedin. Baban elinden tutup bir tur çıkarıp indirdi de rahatladın. Bir inattır gidiyor bakalım. Anlamadım bu inadın kime çekmiş :) (hay allah annen de hiç inatçı değildir ama!!)

Kelimeler yavaş yavaş artıyor. 1-2 kelime daha eklendi dağarcığına; ayna, araba vs..

Ve bir ilk daha; bugün kreşe başladın. Aslında oyun grubu, günde 2 saat, her gün. Merakla bekliyorum bu kreş seni nasıl etkileyecek diye...

5 yorum:

Esin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Esin dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

maşallah artık yaşıtlarına yakalamasına az kalmış..konuşmaya başlamasına çok sevindim..şu an kelime çıkartıyor sanırım..furkanda 5. aydan beri kelimeler söylemeye başladı hatta şu an benim babasının ismini söylüyor..ama kelime söylemesi çokmu önemli çünkü furkan mesela yaşıtlarına göre baya bir geri her ne kadar adım atmaya başlasada ne bileyim 1 yaşında bebek gibi..hiç kelime söyleme konuşma bu konuyu araştırdınmı..kelime söylemesi sesleri taklit etmesi sence zekasının normal ilerlediğinimi gösterir bu konuda fikrin varmı..sevgiler..derya...

prematureannesi dedi ki...

merhaba Derya,
valla bizimkisi de yaşıtları gibi değil. Daha yakalamasına çok var gibi geliyor bana... konuşma ile ilgili biliyorsun bir ara tamamen kesmişti, şimdi yeni yeni anne, baba vs demeye başladı. Konuşmuyor ama denileni genel olarak anlıyor İnanç. Ya da ben iyiyi görmek istediğimden anlıyor gibi geliyor emin değilim. Konuşmadığı dönemlerde, pedagog konuşmamaya devam ederse konuşma terapistine gidebilirsiniz demişti ama şimdi konuşmaya başladığı için düşünmedim o işi. Başka bir arkadaşımın west sendromu geçirmiş ve konuşması gecikmiş bir oğlu vardı İnanç'tan biraz büyük. Onlar özel eğitime başladılar ve çocuk akabinde konuştu, Gerçi sen de özel eğitime götürüyordun değil mi?
Furkan'ı en iyi sen değerlendirebilirsin ama tabi ki bu kadar erken kelime söylemesi çok olumlu bir şey değil mi? Yürümesi de önemli bir gelişme sizin için. Yaşıtlarına göre geri olması çok normal ama önemli olan gelişimi yavaş da olsa ilerliyor mu? Düşünsene bizim çocuklarımız yaşıtlarına göre 5-0; 10-0 yenik başlıyorlar. Beyin ameliyatı kolay mı? Ben bir sezaryen oldum hayatımda, 1 ay kendime gelemedim. Oğlum 10 tane ameliyat oldu küçücük bedeni ile... Diyeceğim o ki, çocuklarımızın önemli olan yavaş da olsa gelişiminin devam etmesi. Özel eğitim nasıl gidiyor? Öğretmeni ne diyor bu konuda? Ya da doktoru?

Adsız dedi ki...

merhaba aslıgül
henüz yürüme yok elinden tutarsak adım atıyor..vücut dengesi çok iyi sayılmaz..maşallah birde boyu uzuyorki sorma yürümesi dahada zorlaşıyor..bireysel eğitim 16 aylıktan beri alıyoruz..faydasını gördümü çok fazla olmamakla birlikte evet..doktorlarımız (özellikle çocuk)sosyal gelişimi normalde olsa öğrenme güçlüğü,öğrendiğini kolay unutma,okul başarısında düşüklük bu çocukların hepsinle olmamakla birlikte genelinde olduğu için almamı söylüyorlar..bu sorunlar en aza indirgenebilirmiş vs vs...özel eğitimde gördüğüm anneler 2 yaşından sonra hızlı gelişir diyorlar bakalım..hayırlısı artık..çok şükür şuan normaller ..okul başarısınıda okul zamanı gelsinde takdir getirmesede olur :))))sevgiler derya..