13 Ağustos 2010 Cuma

HİDROSEFALİ VE SÖZEL GELİŞİM

Dün doktora gittik. Berkan Bey gelişimini beğendi amma velakin konuşma ile ilgili sorunla alakalı olarak pedagoga yönlendirdi bizi. Tekrar görüştük Güzide Hn'la ve annen yeni birşey daha öğrendi. Güzide Hn daha önce hidrosefalili çocuklarla ilgili yayınlanan bir teze yardımcı olduğunu ve bu tezde incelenen hidrosefalili çocukların tümünde sözel gelişimin geri olduğunu saptadıklarını anlattı. Hatta 6 yaş üstünde de aynı sorun devam etmekteymiş yaşıtları ile karşılaştırıldığında. Yani seninle ilgili olarak da bunun hastalıktan kaynaklanabileceği gibi bakıcının ihmali, seninle konuşmaması, tv vs gibi sebepler de olabilirmiş. Ameliyatın bu durumlarda çok etkili olmadığını, ancak çok tramvatik, günlerce hastanede kalınan durumlarda böyle şeyler görülebildiğinden bahsetti.

Şu araştırma kafama takıldı ama. Hidrosefalinin beynin hangi tarafında oluştuğu önemlidir, etkileri de ona göre olur diye bekliyordum. Sende sol beyinde hidrosefali daha büyük olduğu için matematik zekanın geri olmasını bekliyordum açıkçası. Bunu da sordum Güzide Hn'a, bu detayı incelemediklerini söyledi. Tabi konuşma merkezi beyinde ortada biryerlerdeyse başka...

Sonuç : 1-2 ay daha bekleyeceğiz. Gelecek ay kreşe oyun grubuna başlayacaksın. Bakıcı sıkı kontrolde olacak. Yine düzelmezse konuşma, tekrar görüşeceğiz pedagogla, ya da konuşma terapistinin yolunu tutacağız...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba aslıgül bahsetmiş olduğun olay benim geçen sene araştırmalarımda,doktorlarla görüşmelerimde ve çocuğu 8-10 yaş olan hidrosefali aileleriyle görüşmelerimde karşıma sık çıkan problemlerden birtanesi.10 hidrosefali hastası 1 kere şant revizyonu geçirmiş çocuklarda yapılan incelemede yaşıtlarına göre soöd çıkmış.(internetteki araştırma)..öğrenme güçlüğü,öğrendiğini kolay untma,aynı zamanda sosyal olmayan öğrenme güçlüğü vb..ben hemen bireysel eğitim aldırmaya başladım ki yaşıtlarına göre çok geri değil bireysel eğitim vermesekte olur demelerine rağmen (rehberlik)..çocuklarımız normal birer birey olacaklar ama
nörolöji prof.dediği ne kadar erken başlarsa bireysele bu güçlükleri o kadar aza indirgemiş oluruz ve şimdiden tedbir almakta fayda var dedi.benim oğlumda ne kadar normal görünsede 21 aylık ve ondan 4 ay küçük bebekler sokakta abla gelll diye bağırıyor.bireysele başlamakla ne doğru birşey yaptığımın şimdi farkındayım faydasını çok gördüm birde bu konuyu araştır bakalım..belki çocuklarımız çok başarılı ve zeki olucaklar ama şimdiden işi sağlam tutmak gerekli diye düşünüyorum..yoksa bebekken hidrosefali ve yaşıtlarına göre 1 yaş geri olup şu an mühendis olan tanıdığımda var.sevgiler..derya

prematureannesi dedi ki...

Merhaba Derya, şimdiye kadar kimse bize bireysel eğitim önermedi. Hep çocuğunuzun böyle birşeye ihtiyacı yok dendi. Ama bilemiyorum tabi... Araştırmakta fayda var... Sevgiler Aslıgül