16 Mart 2014 Pazar

OKUL

Ne kadar uzun zaman olmuş yazmayalı... Aslında yazmam lazım, unutuyorum detayları. Halbuki o detaylar bizi biz yapan. Alçı sonrası yürümeni toparlamak için bayağı uğraştık. Ayakların bir süre tam bastı yere ama sonra tekrar topuklar yukarı kalktı. Yaz sonu "wii fit plus" almıştık fizyoterapistin tavsiyesi ile. İyi ki almışız. Sana inanılmaz fayda etti. Normalde bizimle birlikte o kadar uzun süre çalışman imkansızken, bu oyun konsolu sayesinde hergun 1-2 saat çalışır oldun. Sonuç; dengen daha iyi. Ağırlık aktarımında gelişme var. Eskisi kadar düşmüyorsun... Bu kadar senedir fizik tedavi vb uğraşıyoruz, yaptığımız en iyi şey sana bu "wii fit plus"ı almak oldu diyebilirim. Hippoterapiye bir süre daha devam ettik, ama haftada 1 kere ile çok büyük bir faydasını gördüğümüzü söyleyemem. Süreklilik arzederse, belki biraz daha buyuyunce daha faydalı olabilir. Bu aralar öncelikli sorunumuz ince motor gelişimi. 1 ay kadar önce, hiç beklemediğim bir problemle karşı karşıya kaldık. "Okul" Eylül ayında 3. senesine devam ettiğin okulundan arayıp, seni yaşıtlarınla aynı sınıfa almak istediklerini, bu konuda benim ne düşündüğümü sordular. Ne de olsa geçen sene Mayıs ayından beri okuyordun. Geçen senenin ikinci döneminde okuldan çok güzel geri dönüşler alıyorduk. İngilizce dersinde öğretmeninin ve arkadaşlarının sana "İnanç teacher" diye hitap ettiklerini öğreniyordum vs... Biraz konuştuktan, "acaba yapabilir mi?" den sonra tamam dedik, "yaşıtları ile gitsin", "nasıl olsa okumayı öğrendi, 2 sene daha anaokuluna gönderecek halimiz yok". Bu sene bahçeşehir koleji hazırlık sınıflarında okuma yazmaya hazırlık dersleri mevcut. Bu ders için bir ilkokul öğretmeni geliyor dışardan. Dersler başladı ama kalem tutma konusunda sıkıntın da başladı. Sol elini kullandığından ve arkadaşların kadar güzel yapamadığını farkettiğinden, haftada bir verilen ödevleri yapmak istemedin. Ben de hiç zorlamadım. Nasıl olsa bu sene daha hazırlık, seneye öğrenirsin diye... Geçen dönemin sonunda okula hazırlık öğretmeninle de görüştüm, seni çok iyi tanıdığını ve analiz ettiğini farkettim. Bana senin okula hazır olduğunu, hatta zihinsel olarak da iyi olduğunu sadece motor gelişim konusunda desteklenmen gerektiğini vb söyledi. Gelecek seneki okul seçiminde de kesinlikle bir butik okulu tercih etmemiz yönünde öneride bulundu. En iyi okul en yakın okul mantığı ile oturduğumuz çevredeki okulları araştırdım, tabi öyle bir okul bulamadım ilk etapta ve nasıl olsa 3 senedir gittiğin için Bahçeşehir Kolejine devam ettirme kararı alarak, erken kayıt vs konuşmak için 1-2 kez açılan yeni buyuk kolej binasına gittim. İlk gittiğimde müdür yardımcısı ile tanıştım. Senin durumunu anlattım, sorun olup olmayacağını sordum. "Hiç bir sorun olmayacağını" belirtti. Uzun süre mudurle tanışmak için beni aramalarını bekledim, ancak bir şekilde aranmadım. En sonunda ben kendim arayıp, randevu aldım. Ben artık kayıt koşullarını konuşacakken, Halkalı Bahçeşehir Koleji Okul Muduru Aysenur Semerci bana, senin fiziksel durumundan ötürü okula alamayacağını söyledi. Ne kadar hoş değil mi! Böyle bir sorumluluğu alamazmış!!! Sonra o hızla birkaç okula daha gittim, hepsi mevcut gittiğin okulun fiziksel engel sebebi ile almadığını duyunca, aynı şekilde kapılarını yuzume kapattı. Nasıl ama! Şimdilerde okul arıyorum, seni kabul edebilecek bir okul. Bir yandan da acaba hazır değil misin diye düşünüyorum. 1 sene daha anaokuluna gitsen ne olur? Sonuç itibari ile motor gelişiminde biraz daha yol katederiz. Ama ya her sabah "ben ne zaman ilkokula gideceğim" sorusu ile karşılaşırken, bu da haksızlık değil mi sana? Arkadaşına bilgisayarda mektup yazabiliyorken, okuyabiliyorken, tek tek 1000'e kadar saymayı geçtim 2'ser 2'ser sayabiliyorken, ben sana nasıl bir sene daha anaokuluna gideceksin diyebilirim! Kafam çok karışık, ne doğru okulu bulabildim şimdiye kadar, ne 1. sınıf mı doğru, anaokulu mu karar veremedim. Bir de tabi Bahçeşehir Kolejine 3 senedir gönderdiğim için ne kadar yanlış yaptığımı farkettim, bu süreçteki tavırlarından...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba;
Ben Dr. Kamran Urgun. Belki hatırlarsınız; Marmara Üniv. Hastanesi Nöroşirürji Kliniği'nden.
Yıllardır birikmiş arşivlerimi düzenlerken İnanç Ege nin bazı CT lerine rastladım. Ne yapıyor acaba diye biraz google ladım ismini ve bu siteye rastladım.
Demek kocaman oldu ha? Çok sevindim...hem de çok.
Kalınız sağlıcakla.
Selam ve sevgiler,
Kamran.
drkamranurgun@gmail.com

Adsız dedi ki...

inanın çok şaşırdım bu duruma benim oğlumda şantlı ve sizin maddi imkanınız old. için özel okula göndermek istemeniz normal ama özel kurumlar bile fiziksel durumundan ötürü böyle cevaplar vermesi çok tedirgin etti beni benim böyle bir imkanım yok ve nasip olursa devlet okuluna nasıl ne şekilde gidecek merak içindeyim açıkçası.....

prematureannesi dedi ki...

Kamran Bey merhaba,

Ayrıca mail attım ama burdan da selam göndereyim tekrar. Ne hoş sizden haber almak :)

Selamlar

prematureannesi dedi ki...

Merhabalar,

isminizi yazmadığınız için hitap edemiyorum. Oğlumu okula kabul etmemelerinin sebebi hidrosefali sayılmaz tam olarak. Onun sonucu oluşan fiziksel problemi. Yani arkadaşları kadar rahat yürüyüp, dengesini sağlayamaması. Eğer oğlunuzun böyle bir problemi yoksa bir sorunla karşılaşmazsınız sanırım. Özel okullar eninde sonunda ticari bir kurum ülkemizde maalesef.
Selamlar

biprematureannesidaha dedi ki...

Inanc Ege ile ayni seyleri yasayan 4 yasinda bi kizim var; 26.hafta dogum,hidrosefali, sant, 150 gun sonra eve gelis....ve tum bunlardan kalanlarda ayni;denge problemi, ince motor beceri eksikligi..ilave olarak biraz da dikkat daginikligi..
Size danismak istedigim cok sey var.mesela wii fit plus.nedir nasil kullandiniz.ince motor icin neler yapiyorsunuz..burdan ya da ozelden paylasirsaniz cok sevinirim.

prematureannesi dedi ki...

Merhaba

Bana asligulkurtar@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz. Memnuniyetle tecrubelerimizi paylaşabilirim.

Selamlar

Adsız dedi ki...

benim adım aysel anladım fiziksel durumundan ötürü diyorsunuz ama benim oğlumda sol elini kullanıyor bizim sağ tarfında kasılmamız var maalesef ayaklar içe basıyor önceden daha çoktu şimdi azaldı yürüdükçe toparlıyor 22 aylık yürüdük benim oğlumun eli daha ağır yanisağ tarafına düştüğünde korumak yok refleks yok yığılıp kalıyor çok korkutoyor bizi ee şantta sağ tarafta old. için denge problemi yok yürümesi nasıl yanlış anlamazsanız açıkça yazbilirmisiniz kusura bakmayın yaşadıklarımıdan sonra algım kalmadı hiç herşeyi anlamakta güçlük çekiyorum benimkiler ikiz erken doğum kızımda oksijensiz kalmış pvl yani oda 2 yaşta yürüdü ama hamdolsun ikisininde algısal konuşmada problemi yok yaşıtları gibi...

prematureannesi dedi ki...

Aysel Hn,
İnanç'ın yurumesini burda tarif etmem çok guç. Oğlunuzun denge problemi yok, yanlış anlamadıysam. O zaman o kadar sık dusmuyor demektir. İnanç eskiden daha sık duserdi, ama buyudukçe gelişiyor, şimdi eskiye nazaran daha az. İnşallah daha da iyi olacaklar buyudukçe. Oğlunuzun duserken kendini korumasını öğretmenizi öneririm. Bunu da ancak düşmesine ve düştükten sonra kendi kendine kalkmasına izin vererek yapabilirsiniz.
Selamlar

Esin dedi ki...

Merhaba,
daha önce de zaman zaman yazışmıştık sizinle... Benim oğlum da yaklaşık altı aylıkken araknoid kist sebepli bir beyin ameliyatı geçirdi. Şİmdi ince motor gelişimi yaşıtlarının gerisinde. Ve dikkat dağınıklığı ile dikkat eksikliği arasında bir yerlerde. İnce motor gelişimi için neler yapıyorsunuz ? KIsaca mail atarsanız çok sevinirim... esinkmemis@hotmail.com